Wat staat er in het nieuwe regeerakkoord over de Publieke Omroep?

2 weken geleden
in: Televisie
ronron1212
2 weken geleden
Met een besparing van 100 miljoen euro komt de Nederlandse openbare omroep NPO goed weg in het regeerakkoord.
Mikaapje
2 weken geleden
gaan we dan meer reclames krijgen enzo?
ronron1212
2 weken geleden
dat is niet bekend of daar ook toestemming voorkomt
tinus1969
2 weken geleden
Lees zelf
https://www.kabinetsformatie2023.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/publicaties/2024/05/16/hoofdlijnenakkoord-tussen-de-fracties-van-pvv-vvd-nsc-en-bbb/20240515+Hoofdlijnenakkoord+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
tinus1969
2 weken geleden
Die 100 miljoen bezuiniging staat niet in het akkoord zelf (maar er is blijkbaar een apart document over financiën). Er staat ook niets in over reclame.
BonBonvanJohn
2 weken geleden
Is goed mogelijk dat er meer reclame komt. De STER draagt al jaren 200 miljoen af aan de OCW. Ze hopen nu bij de volgende keer 250 miljoen af te dragen. Dat scheelt nogal op de geplande bezuinigingen. Dat willen ze doen door meer reclames uit te zenden of de tarieven te verhogen.

Antwoorden (1)

Vraag: Wat staat er in het nieuwe regeerakkoord over de Publieke Omroep?
Antwoord "In een rechtsstaat is betrouwbare informatievoorziening van wezenlijk belang. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wordt hervormd zodat de journalistiek – inclusief het veelzijdig aanbod – kwalitatief hoogwaardig vormgegeven en gewaarborgd wordt. Toekomstbestendigheid en
transparantie van kosten staan daarbij voorop. Het besluitvormingsproces wordt gestroomlijnd. De NPO moet inzetten op digitalisering en het bereiken van het jongere publiek."
Toegevoegd op 17 mei 2024 13:42: bron
2 weken geleden