grensovergang naar siem riep

  • Cees

    hallo travelers, wij willen met de trein van bangkok naar de grens met Cambodja, als ik het goed heb kan je daar ter plaatse je visa regellen? en kan iemand mij vertellen hoe je het beste naar Siem Riep kan reizen? Is er iets van een bus dienst geregeld of moet je gewoon achter in een pick-up truck springen? en wat zijn de kosten en hoeveel tijd ben je kwijt met reizen en met zoeken naar vervoer?

    groet Cees en Anouk

  • Elies

    hoi cees,

    Je kunt terplekke je visum aan de grens regelen. Van het busstation of treinstation kun je een tuktuk nemen naar de grens. Let op want sommige tuktuks brengen je bij een nep kantoor om daar je visum te laten maken (is duurder!) Maar je moet eerst de grens van thailand over, dan een stukje lopen en daar bij een kantoor kun je je visum laten maken. Er hangt een bord met dat de kosten 20 dollar zijn. De medewerkers wilden ons 1000 thaise baht laten betalen (koers was destijds zo dat het dus 25 euro zou zijn) Ik en een andere meid hebben daar 45 minuten staan onderhandelen omdat het bord dus echt zegt 20 dollar. Uiteindelijk kregen we het voor die prijs.

    Je kunt met een lokale bus naar Siem reap. Deze ligt vlak bij de grens.Maar ik weet niet de kosten van een kaartje, of hoelang deze er over doet.

    Laat je niet overhalen door jongemannen in roze bloesen om je naar het busstation te brengen. Ze brengen je naar een busstation buiten het stadje, welke echt puur voor toeristen is. Deze bus is vrij duur, ik meen 400 baht, en gaat pas wanneer deze vol is! Vaak pas om 1600 uur! Ik hoorde van mensen dat die pas om 2100 er waren, terwijl ze om 11 uur de grens waren gepasseerd.

    Een snellere en niet veel duurder optie is, neem een gedeelde taxi. Je betaald 500 baht en de taxi gaat wanneer deze vol is. Je kunt over de prijs onderhandelen!!!

    Wij hebben maar 10 minuten hoeven wachten. Hij deed er ongeveer 3 uur over (maar dat weet ik niet meer zeker!) De taxi's kun je op een bepaalde taxistandplaats vinden. We hadden in een nabijgelegen hotel gevraagd waar deze was, en we werden netjes opgehaald door een taxi, waarna we naar de taxistandplaats reden, waar er nog 2 mensen bij stapten.

    Laat je echt bij een door jou gekozen hotel afzetten.

    Een leuke tip om te slapen: smiley's guesthouse! Netjes schoon en ruime kamers. Lekker eten!

    Kijk voor meer info op mijn website: www.elizabeth-ontheroad.nl

  • Barry

    Ha ha,

    Das grappig!

    Ik hoop dat je wat informatie krijt!

    Ik spreek je snel man.

    Groet BarB)>:D<