3 weken Laos - Cambodja - Vietnam

  • Bossie

    We willen in oktober 3 weken in Laos - Cambodja - Vietnam gaan backpacken.

    Wat zijn dan echt DE bezienswaardigheden die je gezien Moet hebben?

    In Cambodja wil ik zeker naar Ankor Wat, maar het lijkt me dat er meer te doen is.

    Heb al van alles gelezen over deze landen maar wil graag de echte tips weten, en misschien ook waarom het een tip is?

  • Rick van Heijningen

    Beste Bossie,

    Kijk maar op mijn nieuwe website Van backpackers tot VIP reizen.

    Veel video's en reis info .

    Heb je vragen kan je mij altijd mailen

  • cees

    als je in phnom phen bent ga dan eens de zonsondergang bekijken op een terrasje bij de lakeside, in de backpackers aerea

  • Elies

    Cambodja:

    - phnom phen, de tuon sleng museum. Veel info over de oorlog. Ik vond de vele foto's echt indrukwekkend.

    - phnom phen, het paleis. Die in Bangkok is groter en iets indrukwekkender, maar toch is het mooi en het is er rustig.

    - angkor wat. huur een fiets en fiets op je gemak langs de bezienswaardigheden

    Vietnam:

    - ho chi minh- war remands museum. Wanneer je eerst het tuon sleng museum hebt bezocht, dan is deze nog indrukwekkender. Heel veel foto's over de vietnam oorlog.

    - ho chi minh- toer naar cu chi tunnels met stop bij chau dai tempel.

    - vanaf de grens van cambodja had ik een tour tot ho chi minh genomen. Je stopt onderweg op vele plaatsen. In je eentje kom je daar niet zomaar, en de tour was echt goedkoop.

    - hoi an: het stadje zelf is al leuk, maar kleding maken hier is echt super. Je kunt alle stoffen kiezen en het is binnen 1,5 dag klaar. De pakken van mijn vriend beginnen nu pas te slijten, (draagt ze elke week wel een x) en we zijn er in 2006 geweest.

    - lak lake. hier zie je hoe de mensen in dorpen leven

    Laos:

    - luang prabang. Een sfeervol drop/stad in de omgeving mooie watervallen, en in de avond is er een gezellige avondmarkt.

    - vang vien. ipv party kun je er goed een fiets huren en zelf grotten bezoeken

    -in luang prabang kun je een mahout training cursus volgen voor 2 dagen. Leuk om met olifanten bezig te zijn.

    Heel veel plezier!

    www.elizabeth-ontheroad.nl