De ultieme backpack vakantie!

  • Stefan

    Hallo backpackers,

    Ik zit met een enorme dilemma! (Voor zover je het een dilemma kunt noemen…)

    Ik weet nl. niet waar ik naar toe wil dit jaar…!?

    Wie heeft er voor mij de ultieme backpack vakantie tip! Een land waar ik lekker veel backpackers kan ontmoeten en waar ook veel te doen en te zien is!

    Mijn situatie: ik ben alleen, leeftijd: 30, heb maar 4 weken en wil niet naar de geëikte backpacklanden als Australië, NZ, Vietnam en Thailand, simpelweg omdat ik daar al geweest ben….;-)

    Verder wil ik Low-Budget en hou ik van een combinatie van stad, natuur, uitgaan, cultuur en mensen ontmoeten!!

    Wie helpt mij op weg met dé bestemming voor mij dit jaar!?

    Grt, Stefan

  • mart.

    Ik zit met ongeveer het zelfde dilemma. alleen, 28 heb 4 weken vakantie en wil dus max. 3 weken weg.

    Ben al in Australie en Nieuw-zeeland geweest. wil naar een land waar veel te zien en te doen is, wil niet overlopen worden door backpackers maar ook zeker niet de enige backpacker zijn. Eventueel met een organisatie als Shoestring, djoser of fox is ook een optie voor mij. (mits genoeg vrijheid)

    Zelf zat ik te denken om te kiezen uit landen als:

    China <—- staat op dit moment op één.

    Turkije

    IJsland

    Egypte.

    Ben ook al in Jordanie geweest, georganiseerd maar ben er wel backpackers tegen gekomen.

    Kijk anders eens op site's van organisatie's die kunnen je ook op een goed idee brengen.

    misschien zit er wat voor jou tussen.

  • Erna

    Ik zelf vind Indonesie ( vooral sumatra en bali) helemaal geweldig.

    Verder ben ik vorig jaar 6 weken in India geweest, ook helemaal te GEK, vooral Rajasthan en Goa. In Goa kom je veel backpackers tegen, en er is veel te zien. Het is low budget dus misschien iets voor jou?

    Ook Laos en cambodia zijn de moeite waard, dus keus genoeg.

    Ik zou nooit met een reisorganisatie gaan, dat is toch geen backpacken!!!

    Veel succes met je “moeilijke keuze”.

    Ik ga in oktober voor een half jaar naar Z.O Azie dus als je nog goeie tips hebt zijn ze welkom.

    groetjes Erna

  • Anton

    Hey jongens, ik heb denk ik de perfecte locatie voor jullie. Zuid Afrika. Je word er zeker niet overspoeld door backpackers maar je bent ook niet de enigste. De backpacker lodges zijn super, en heel goedkoop (lees gemiddeld 8 euro) Het land heeft alle landschappen te bieden, en aan activiteiten kom je zeker niet te kort. Ik ben iedere berg opgeweest, de kooi in gegaan bij de witte haaien (beste plek om zoiets te doen is Gansbaai) van de hoogste guinnes bunjee ter wereld mogen genieten. Parashutspringen noem het maar op. Maar uiteindelijk zeker niet te vergeten de *wildlife* Je kijkt je ogen uit. Het heeft zeker voor ieder wat in petto en alles kan zeer low budget. De bevolking is super vriendelijk. Er zijn genoeg middelen om je te verplaatsten van stad naar stad.

    Dit is nu een vrij compact verhaal, mocht je wat meer willen weten kan je me gewoon mailen!

    Groeten, Anton

  • Elies

    hoi!

    enkele tips van mij:

    China: Geweldig land om te reizen! Veel natuur en ook cultuur genoeg. De taalbariere maakt het nog leuker!

    marokko: De natuur is mooi, steden heerlijk om rond te dwalen in de souks, De mensen gastvrij. En precies genoeg backpackers om je te vermaken

    Brazilie: De natuur is prachtig/geweldig mooi! In de steden is voldoende uitgaansgelegenheden en zoals rio de janeiro zijn er vollop straatfeesten. Er zijn precies genoeg backpackers.

    Waar ik zelf nog niet ben geweest, maar me wel leuk lijkt: Mali

    Veel succes met kiezen!

    www.elizabeth-ontheroad.nl

  • paula

    Hallo Stefan,

    Ik zit met hetzelfde dilemma, costa rica en cuba hebben mijn voorkeur!

    Wil je alleen reizen of zoek je nog een reisgenoot?

  • stefanovic

    Hoi Paula,

    Ik ben er nog niet helemaal uit, maar die landen trekken me zeker!

    We kunnen evt mailen?

    grt, Stefan

  • natalie

    Zelf ben ik helemaal verzot op azie.

    Low budget, denk dan eens aan Indonesie: Flores, Sumba, Sulawesie, leuk om te combineren met Bali/Lombok voor strand.

    Laos is ook een optie. Goedkoop, ontzettend vriendelijke bevolking en veel afwisseling.

    India vind ik geweldig, maar je houdt ervan of je haat het. Er is geen middenweg. 24 uur per dag heb je mensen aan je zij die allemaal iets aan je willen verdienen. Wat wel leuk is, is dat je veel backpackers tegenkomt.

    Tip: Als je naar Zuid-Amerika wil is het wel handig om enige kennis te hebben van de spaanse taal.

    Alle antwoorden maken het er vast niet makkelijker op. Genieten kun je overal ter wereld!

    Groetjes, Natalie

    www.mellefeije.web-log.nl

  • Judith

    Hoi,

    ik heb het hele verre oosten al gehad. Ga niet in de zomervakantie naar Goa, daar heb je 3 maanden regen.

    Ik wil nu naar Peru?/Equador voor 7 weken.

    Zin om mee te gaan? Lees: een poosje samen reizen, een dag of langer, zolang het leuk is?

    groetskes, Judith

    neeja7@hotmail.com