half jaar Azie

• arno en erna

Hallo, wij gaan volgend jaar voor een half jaar naar Azie, nu ben ik me aan het orienteren voor een vlucht.

Bij KLM kan ik een vlucht boeken heen op Den Pasar (Bali) en terug vanuit Bangkok.( lijkt ons ideaal)

Nu lees ik dat je in Indonesie een terugvlucht ticket moet hebben, maar zouden ze ook genoegen nemen met een ticket vanuit Bangkok. We willen nl. via Bali naar Java dan naar Kalimantan en dan Sarawak en Sabah.

Daarna misschien naar de filipijnen, heeft hier iemand ervaring mee? Ik las nl. dat dat niet zo'n backpackland is.

Alvast bedankt. groetjes Erna

• Elies

Hoi,

Ik denk dat het ticket geen probleem zou moeten zijn, het gaat er volgens mij om dat je zeker te weten het land weer gaat verlaten. Als je dus een ticket vanuit bangkok hebt dan betekend het dat je het land gaat verlaten. Zeker weten doe ik het niet. MIsschien vragen bij de ambassade?

Ik ben in maart in de filippijnen geweest. Het is waar dat het niet zo'n backpackland is. een voordeel hiervan is dat het nog niet is overspoeld met toerisme en dat je dus meer kunt genieten van een land. Nadeel is dat alles minder ‘voorgekauwd’ is. Je moet dus iets meer je best doen om ergens te geraken. Maar de filippijnen is een goed land om te reizen. Overal gaan bussen/boten en vliegtuigen heen. Om van eiland naar eiland te raken kun je makkelijk vliegen of langzame boot nemen. En op het eiland verplaats je je met een bus of een jeepney.

Ik vond de filippijnen echt een aanrader. Vooral Palawan is echt ontzettend mooi! van ongeveer februari tot maart of april (weet niet exacte tijden) kun je in Donsol met walvishaaien snorkelen. Echt een geweldige ervaring.

Kortom Filipijnen : Doen!

Geniet van jullie reis!

Groeten Elizabeth

www.elizabeth-ontheroad.nl

• Anton.

2 jaar rondgereist in Azie kijk naar het reisverslag van Bram. www.brambergamin.waarbenjij.nu