Flightbag

• Miranda

Goedendag,

Ik ga dit jaar voor het eerst backpacken en ik weet niet of ik een flight bag nodig heb. Is het erg gevaarlijk om er geen te hebben? Gaat je rugzak snel kapot? Of is het puur zodat niemand er iets uit pikt?

Noodzakelijk is het in ieder geval niet.

alvast bedankt voor de antwoorden,

Miranda

• petracs

Ik ben wel blij met mijn felgekleurde flightbag. Sowieso om tijdens vluchten etc de hengsels en losse bevestigingen te beschermen, maar ook om snel te kunnen zien of mijn tas de bus in gaat, of om aan te wijzen welke ze van het dak van de bus moeten halen.

Je kunt hem afsluiten met een slotje, maar dat is bijzaak: als ze echt wat uit je rugzak willen hebben snijden ze die flightbag wel open. Je maakt het de gelegenheidsdief wel iets moeilijker om snel iets er uit te halen.

Ook vond ik de flightbag makkelijk als ik een tripje ging maken: je grote rugzak kun je dan vaak in de opslag laten staan en je gooit wat spullen voor een paar dagen in die flightbag.

Ik heb die van mij bij Bever gekocht, 17 euro.

http://www.bever.nl/dragen/tasaccessoires/1452.bever-flightbag

• Marcel

Het meenemen van een flightbag is een keuze. Eigenlijk heb ik deze alleen gebruikt bij het daadwerkelijk vliegen (slotje erop, mocht iemand bij je tas komen dan weet je dat, voorkomt niets). Daarnaast tijdens trips met slotje in de opslag. Het is wel extra bescherming voor je backpack en vooral de sluitingen, toch het meest kwetsbaar.

Ik moet er ook bij zeggen dat achteraf ik de flightbag ook extra ballast en ruimte vond. Binnenkort ga ik voor een lange tijd weg (minimaal een jaar) en neem ik deze waarschijnlijk niet weer mee.

• Laura

Hoi Miranda,

Volgens mij is een flight bag vooral bedoeld om je tas te beschermen tegen mensen die drugs of iets dergelijks via jouw tas mee willen smokkelen. Door een flight bag om je backpack te doen, maak je dit erg lastig voor ze. En natuurlijk bescherm je daarmee ook gelijk je tas, waar nogal mee gegooid wordt door het vliegveld personeel.

Bij beverzwerfsport hebben ze geloof ik 2 soorten. Die kan je afsluiten met een klein slotje.

Het licht er natuurlijk aan waar je naar toe reist, maar het lijkt mij altijd handig en veilig om een flight bag te gebruiken.

Suc6 ermee!