Advies gevraagt, Azië

  • Oever

    Ik ben een bijna 60 jarige die volgend jaar met zijn zoon van 21 een mooie backpackreis wil gaan maken door azië.

    Het idee is om te beginnen in Tibet en vandaar af te zakken naar cambodja/vietnam.

    Wij hebben weinig ervaring met dergelijke reizen en zijn opzoek naar mensen die ons kunnen adviseren zoals, wat wel, wat niet, reismogelijkheden, slaapplekken enz.

    Eventueel zijn we ook geïntereseert in mogelijkheden om tijdelijk vrijwilligerswerk te doen.

    Het moet een lowbutget reis worden, hoe langer we weg kunnen blijven hoe mooier.

    Wij kijken uit naar reaktie's

  • petracs

    Hou er rekening mee dat China de mogelijkheden voor reizen in Tibet behoorlijk heeft ingeperkt. Volgens mij (maar regels veranderen met de dag) moet je georganiseerd reizen met een groep. Dit is te regelen in bijvoorbeeld Nepal. Er moet van dag-tot-dag bekend zijn waar je heen gaat en slaapt. Kijk voor verschillende berichten daarover ook op de nepal.pagina.nl

    En ook cambodja en vietnam hebben een startpagina, daar vindt je gerichter info over do-en don't's, slaapmogelijkheden etc. Ook is daar waarschijnlijk wel een sectie te vinden over vrijwilligerswerk.

    Veel voorbereidingsplezier!

  • Erna

    In Tibet ben ik nooit geweest, maar Vietnam en Cambodja zijn geweldig. Het is erg makelijk om daar rond te reizen. Geusthouse's zijn goedkoop, zo ook het eten in de lokale restaurants. Verder kun je in Vietnam een goedkoop busticket kopen je kunt een maand reizen en het kost ong. 25 á 30 euro. Als je nog vragen hebt dan lees ik het wel. groetjes Erna

  • Reneey

    In Azie kan je goed en goedkoop rondreizen.

    Gewoon met het openbaar vervoer.

    Hotels kosten : va. 2€per nacht voor een kamer, meestal met douche en toilet.

    Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

    Ik raad je aan om een reisgids te kopen of uit de bibliotheek te halen.

    Bijv. een Lonely Planet, deze is heel gedetailleerd. Elmarreizen is ook heel goed.

    Je kunt gewoon op straat eten, vaak wel onderhandelen over de prijs. Maar dat geld voor vrijwel alles in het verre oosten.

    Veel plezier, als je meer info wilt, dan mail je me maar,

    groetsjes,

    Reneey

  • Nathalie

    Hoi,

    Laos is ook een echte aanrader! Prachtig land, mooie natuur, vriendelijke mensen.

    ook Thailand is erg mooi en gemakkelijk te bereizen, vooral als je voor de eerste keer iets dergelijks gaat ondernemen.

    De Lonely Planet is de reisbijbel voor de backpacker!

    Op mijn site staan veel verhalen en foto's (en tips) over waar ik heb geslapen en hoe ik heb rondgereisd in (o.a.) Azië

    Veel plezier.

    Groetjes Nathalie

    http://nathalie.aroundtheglobe.nl

  • merel

    zoals al aangegeven, koop een Lonley Planet van het land waar je heen wilt (of in iedre geval het eerste land waar je naar toe gaat, volgende landen zijn vaak weer goedkoop te krijgen in de buurlanden). daar staat alles in wat je moet weten, van toeristen info, tot wandelingen, bustijden en prijzen, leuke eet tentjes enz.

    Azie is sowieso een continent waar je het langst van je geld kan genieten, want je kan er echt heel goedkoop leven, hoe meer je zelf regelt ipv laat regelen hoe goedkoper het is.

    het wordt gegarandeert een succes! veel plezier!