wereldreis Australie, Nieuw Zeeland, Alaska, Canada

  • kim

    Hallo,

    Ik ben me aan het orienteren op een wereldreis die ik in Juni volgend jaar wil gaan maken.

    Ik wil het liefste beginnen in Canada en dan van daar uit reizen naar Alaska, Fiji, Nieuw Zeeland en als laatste naar Australie. Canada, Alaska en Fiji wil ik ongeveer 2 weken blijven. Maar Nieuw Zeeland een maandje en Australie 3 maanden. Ik heb verschillende dingen gevonden met het wereldticket, maar weet iemand waar ik kan zien hoeveel het me gaat kosten als ik deze reis wil boeken???

    Groetjes Kim

  • Frank

    Hoi Kim,

    Leuke plannen heb je! :)

    Ik ben 3 maanden in Nieuw Zeeland wezen backpacken en ik kan je aanraden om de Stray bus te nemen. Omdat je daar maar een maand blijft is dit denk ik de beste (en goedkoopste) manier om zoveel mogelijk van Nieuw Zeeland te zien. Kijk maar eens op www.straytravel.com

    als je vragen hierover hebt dan hoor ik het graag!

    succes met je plannen!

    Frank

  • Tamara

    Hoi Kim,

    Ik zie net je bericht. Als het goed is ben je nu nog op reis of net niet meer. Ik heb vorig jaar precies dezelfde reis gemaakt alleen in omgekeerde volgorde omdat ik in januari vertrok. En ik ben langer weggebleven: ruime maand NZ, 2 maanden Oz, 1/2 week Fiji (helaas vanwege de hevige orkanen toen), 1 maand Borneo, 1,5 maand Oost-Canada, 3 weken midden Canada, 2 weken Alaska, 1 maand West-Canada). Ik ben benieuwd hoe je het vindt, en welk werelddeel/ land je het gaafst vindt. Bij mij heeft Canada een diepe indruk gemaakt (vooral het oosten), zo erg dat ik er afgelopen zomer weer een maand ben terug geweest! Maar om er te werken + wonen is het een heel ander verhaal, je komt dat land niet zomaar binnen…

    Ik zou het leuk vinden iets van je te horen hoe het je vergaat / vergaan is.

    Groetjes,

    Tamara