leeftijd reizigers

• Kollie

Ik heb voornamelijk altijd alleen gereisd in geheel Azië en het wordt tijd voor iets anders (ondanks dat Azië mijn hart gestolen heeft). Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de jongere reiziger in Midden- en Zuid-Amerika reist en mijn ‘leeftijdsgenoten’ (ahum, de dertiger) in Azië en dat je minder contacten legt in midden en zuidamerika. Klopt dat of is mijn beeld totaal verkeerd?

Ik hoor graag ervaringen!

• alieke

Volgens mij klopt dit niet helemaal. In mijn beleving gaan alle ‘jonkies’ juist naar Azie (lekker veilig, goedkoop en met zijn allen). Hoe het in zuid-midden amerika zit weet ik niet, nooit geweest (hoop er ooit wel te komen :)). Wij hebben 6 maanden in Zuidelijk Afrika gereisd en daar kon ik niet echt zeggen dat de jongeren of ouderen in de meerderheid waren. Dat was wel erg gelijk aan elkaar. Azie vond ik juist erg jong. Australie/Nieuw Zeeland waren ook wel wat ouderen. Volgens mij maakt het niets uit wat leeftijd betreft. Wat contact maken betreft is Azie wel het makkelijkst, in Afrika (en volgens mij z-m amerika ook) wordt wat meer met eigen vervoer gereisd, waardoor je misschien wat minder contactmomenten hebt.