visum bij rondreizen

• Esther Ruck

Hoi hoi,

Ik ga samen met mijn vriend 6 maanden rondreizen. We beginnen in Vietnam, willen via Cambodja, Thailand (misschien even naar Laos) richting Kuala Lumpur om daar met Air asia naar Bali te gaan. Even 2 weken bij familie op bezoek en dan weer verder naar Australie en NZ.

Aangezien we naar Vietnam met het vliegtuig willen maar dan zoveel mogelijk met de trein tot aan Kuala Lumpur… hoe regel je dat met bijv. een visum. Kan je namelijk wel een enkele reis ticket boeken? en weet iemand of dat allemaal te doen is met bus en trein?

Ik ben erg benieuwd, alle tips zijn welkom!

Groetjes Esther

• Kollie

Ik heb zelf altijd een enkeltje gekocht en alleen een visum voor het eerste land wat ik aandeed. Bij bv China kreeg ik bij het inchecken vanaf Nederland wel een probleem omdat ze aangaven dat ik alleen met een retourtje het land in kwam en moest iets ondertekenen dat zij geen blaam hadden wanneer ik geweigerd werd. Gelukkig geen enkel probleem gehad. Voor alle andere landen regel ik in het land ervoor mijn visum wat praktisch altijd goed gaat. Alleen in het geval van Pakistan problemen gehad omdat je daar alleen binnenkomt met een visum aangevraagd in land van herkomst. Met de hulp van de Ned.ambassade die een afspraak met de pakistaanse consul geregeld had kreeg ik toch een visum. Alleen de Philippines kwam ik absoluut alleen maar in met een retourtje, verder geen enkel probleem gehad.

Al je bovengenoemde landen kan je heel goed met openbaar vervoer doen!

Veel plezier en genieten! groeten Petra

• erna

Wij hebben 1,5 jaar door Z.O. Azie gereisd, alles met de bus en trein of soms een mini-busje. Het is heel goed te doen en je maakt veeeel mee.

We hebben maar 2 maal een vlucht genomen nl. van Singapore naar Jakarta, en terug van Bali naar Singapore.

Of je Vietnam inkomt met een enkele vlucht weet ik niet.

De visums regelde wij altijd in het land waar we waren voor het volgende land, geen enkel probleem gehad hiermee. Veel succes als je nog wat wilt weten dan lees ik het wel.

Groetjes en veel succes Erna