rugzak aan de ketting?

• Piet

Ik lees dat het wordt aanbevolen om een kettingslot mee te nemen naar India, zodat je je rugzak kunt vastketenen in de trein.

Is dit echt nodig?

Een rugzak snijd je toch zo open?

Wat moet iemand nou met jou vieze kleren….

• remco

jouw vieze kleding kan natuurlijk gewassen worden! de mensen daar hebben natuurlijk niet zoveel als wij hier. als je dan toch je spullen wil beschermen kan je beter een compleet omvattende ketting eromheen doen een soort kippengaas maar dan sterker en met slot erop.

• alieke

beetje naief om zo te denken. De inhoud van jou rugzak heeft waarschijnlijk meer waarde dan een gemiddelde inboedel in India. Wij hebben zelf onze rugzakken nooit vastgeketend, maar zijn er altijd op gaan zitten :) Verder sluit ik me aan bij remco, een gaas voor om je rugzak, met slot is een goede optie. Sommigen bevestigen heel ingenieus kippegaas aan de binnenkant van de rugzak. Daar kom je idd niet doorheen, maar het lukt je ook niet iets uit je tas te pakken zonder je handen open te halen.

Succes op je reis

• Janny

De meeste Indiërs leggen in de trein hun eigen tassen ook aan de ketting of slapen er met hun hoofd op. Ketting en hangsloten kun je op ieder station/ in iedere stad kopen, of je neemt het vanuit Nld mee. Net wat je zelf wil. Hangt ook een beetje af van de klasse waarin je reist. Maar even vastmaken is makkelijker dan aangifte doen en nieuwe spullen kopen. ;)

Goede reis!