winter in patagonie

• Anita

Hallo,

Wij zijn van plan om de hele maand juni te gaan backpacken in chili/Argentiene. We willen ook heel graag naar het zuiden, Patagonie. Ik lees overal dat de weersomstandigheden erg bar zijn. Ik kan ook nergens reisverhalen terugvinden over reizen gemaakt in maanden juni-juli. Is het verstandig om dit te willen? We willen heel graag dit gedeelte van de wereld zien, maar het moet wel haalbaar zijn natuurlijk en mogelijk met lokaal vervoer.

Misschien kan iemand me daar antwoord op geven?

• ton

Hallo Anita,

Ik ben afgelopen November heel Patagonie door gereisd, een geweldige ervaring, vriendelijke mensen, goede bussen e.d. Maar toen ik er was kon je duidelijk merken dat het daar voorjaar werd, sommige hostels waren net weer open (vooral Ushuaia). Denk wel dat het reizen daar te doen is. Maar houd er rekening mee dat sommige dingen gesloten kunnen zijn. En het weer kan ook best guur zijn (erger dan hier!) Maar als je niet verder gaat dan zeg Baliroche, waar dan het ski-seizoen in volle gang is. En ik denk dat Pertito Moreno (bij el Calefate) ook nog wel te doen is qua weer. Verder zuidelijk zou ik schrappen.

Groeten Ton

• Boy

Beste Anita,

Ik zie dat je afgelopen jaar rond deze tijd voor dezelfde keuze stond als ik nu.

Aankomende vrijdag vertrek ik voor ruime tijd naar Argentinie. In juni ben ik voornemens om rond te gaan reizen met 5 andere jongens. Hiebrij willen wij graag het zuiden aan doen.

Mijn vraag aan jou, ben jij vorig jaar uiteindelijk nog naar Patagonie geweest en zoja, was het daar acceptabel?

Wij willen namelijk graag naar Ushuaia en natuurlijk El Calefate.

Alvast bedankt voor je reactie,