Rugzak

  • Bas

    Hallo,

    Ik ben van plan om een jaar naar Australie te gaan, om daar rond te trekken en ook te werken.

    Ik zit alleen nogal in over hoe ik alles mee zal moeten nemen. Want als je een jaar onderweg bent heb je toch best veel nodig.

    Is de grootste rugzak handig?

    En is het handig om gewoon nog een extra (weekend)tas mee te nemen voor dingen die je wel nodig hebt maar niet dagelijks gebruikt bijvoorbeeld?

    Groetjes

    Bas

  • peter

    He bas,

    Zal zeker geen weekend tas mee nemen, dan til je eigen kapot. Een backpack van 75 liter pas heel wat in en echt wel die dingen die je nodig hebt. En je hoeft maar een paar broeken/shirts mee te nemen, je kan altijd bij kopen.

    No worries,

    Peter

    www.peterthebackpacker.nl

  • Ingrid

    Ik zou voor een nog wat kleinere rugzak gaan. Je tilt je rot met 75 liter, terwijl je veel minder nodig hebt (ik dan). Ga er maar van uit dat je in Australie alles kan kopen, mocht dat nodig zijn. Vaak ook nog goedkoper dan hier.

    Naast de grote rugzak een kleine daypack die je ook als handbagage mee neemt.

  • Petracs

    Hoe groter de rugzak, hoe meer (onnodige) spullen je mee gaat slepen. ‘Want hij is toch nog niet vol’.

    Vervang af en toe gewoon dat vaal geworden t-shirt, of die gescheurde broek, voor weinig geld heb je dan toch weer eens een keer iets nieuws.

    Petra

    www.langevakantie.nl

  • Rianne

    Zelf ben ik 3 maanden naar Australie geweest en had bij vertrek slechts 10 kilo (!!!) bij me.

    Ik heb ter plekke wat dingetjes gekocht die toch wel handig bleken.

    Was blij dat ik niet te veel bij me had. Als je sommigen ziet sjouwen…

    Neem gewoon de basis dingen mee, overal ter wereld zijn winkels!

    Enjoy!