rondreizen zuid-amerika

  • Bianca

    Hey allemaal!!

    Ik wil graag gaan rondreizen door zuid-amerika, waarschijnlijk ga ik alleen.

    Heeft iemand tips over vevoer daar?? Auto huren in mn eentje is geen optie, liefst gewoon met openbaar vervoer en af en toe vliegtuig pakken..

    Is t openbaar vervoer daar goed te doen?? of hebben ze speciale backpackers bussen??

    Alle info is welkom!!

    Alvast bedankt!

  • Marieke Matthijssen

    Hoi Bianca,

    Leuk om je berichtje te lezen, ik ga nml ook in m'n eentje rondreizen door Zuid-Amerika, gedurende 11 weken vanaf 29 februari. Ik ben er ook nog nooit geweest, maar heb me inmiddels uitgebreid ingelezen, voornamelijk in reisweblogs van andere reizigers die daar hebben gereisd en heb de Lonely Planet inmiddels. Mijn indruk is dat de beste en voordeligste manier om daar te reizen de bus in. In de Lonely Planet vindt je tabellen met tijden van busritten en tarieven. Ook binnenlandse vluchten zijn wel handig (bv in Argentinie), maar wel weer wat duurder, spaart echter wel weer veel tijd.

    Maar ben verder wel benieuwd waar je precies heen wilt, wanneer en wat je plannen zijn! Leuk om eens een mailtje uit te wisselen (marieke.m@home.nl)?

    Groetjes, Marieke