hoewiewatwaar

  • Babs

    Hi, gisteren besloten om in januari 5 maanden alleen op reis te gaan richting Azie.

    Nu heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet gaan aanpakken want het is mijn eerste keer. Kunnen jullie me wat tips geven, bijvoorbeeld goeie sites, waar het aldanniet veilig is als vrouw alleen, of ik tickets hier moet kopen, moet ik overal al visa voor aanvragen terwijl ik niet eens weet of ik er wel kom etc etc etc

    alvast bedankt

  • peter

    Hi Babs,

    Dat zijn aardig wat vraagjes. Vele vanje antwoorden zullen beantwoord worden in het handboek voor de wereldreiziger van Frans Timmerhuis. Staat van alles voor als je een verre lange reis wilt maken.

    maar om wat vragen voor je te beantwoorden:

    -Het is veilig voor vrouw alleen een Azie (met uitzondering India of je moet sterk in je schoenen staan en van aandacht houden :))

    -Je kan een alround the world ticket boeken. Voordeel, is goedkoop vooral als je op verschillende bestemmingen vlieg. En je kan de datums aanpassen altijd belangrijk als je eerder of later naar huis wilt. Zal wel later worden want het is geweldig.

    -Ik zou alleen de visum voor het 1e land nemen en of ook al voor de 2e als je zeker weet dat je daar naar toe gaat. Daarnaast kan je de visum ook in de landen zelf regelen.

    Hoop dat je vragen beantwoord zijn.

    Have fun Peter

    www.peterthebackpacker.nl

  • Petracs

    Ik zou, als je alleen in Azie blijft, zeker geen round-the-world ticket nemen. Je mag dan maar een beperkt aantal stops maken, en moet dan ook nog eens in 1 richting vliegen. Je kunt dus niet van bijv. Bangkok naar Vietnam en dan naar bijv. India. En dan wordt zo'n ticket al snel veel duurder dan een retourtje Azie.

    Ik zou gewoon een goedkoop retourticket naar Bangkok of India boeken. Ter plekke kun je vaak met de bus/boot naar een ander land reizen (vanuit BKK bijvoorbeeld naar Laos, Cambodja, Myanmar, Maleisie, en daar vandaan weer verder). Of je boekt via een van de goedkope maatschappijen zoals Airasia een goedkoop ticket naar het land van jouw keuze.

    Vaak kun je een visa-on-arrival krijgen bij binnenkomst van een land, soms moet je hem van te voren aanvragen (bijv. Vietnam) maar dat kan dan in het buurland of het land waar je vandaan gaat (bijv. Cambodja of BKK).

    Alleen reizen is prima te doen, je ontmoet (dan juist) heel veel mensen in guesthouses die ook alleen reizen, en soms trek je dan een tijdje met elkaar op.

    Veel voorbereidingsinformatie en reisverslagen over o.a. Azie kun je ook vinden op deze site: www.langevakantie.nl

    Veel voorbereidingsplezier,

    Petra