Kosten per maand voor wereldreis van 10 jaar

  • Anome

    Wellicht dat weinigen hier op kunnen reageren maar toch maar poberen. Wat zou het nu per maand gaan kosten om op wereld reis te gaan, ja 10 jaar ofzo.

    Vanuit Turkije overland Australie en alles wat daar tussen zit. Over naar Zuid Amerika the way up en dan nog verder Afrika

    Ik wil gewoon en normaal doen natje droogje geen (zo af en toe) luxe resorts

    Ik zit aan €1000 per maand te denken

    Gaat dat lukken

  • leonie

    Het buget ligt erg verschillend. Voor azie ligt het lager dan voor zuid amerika, daar zijn landen waar het levensonderhoud niet veel goedkoper is dan in nederland. Als je op bolletjeom kijkt kun je zien wat hun tijdens hun reis hebben uitgegeven.

    gr. Leonie

  • Jenny

    Voor Azie hangt het ook weer af van waar je bent… Zuidoost Azie is idd niet zo duur (daar redt je het voor minder dan 1000 euro per maand), maar Iran, Pakistan enzo? Daar heb je minder faciliteiten voor backpackers en moet je dieper in de buidel tasten om ergens te komen.

    En wil je aan een stuk door reizen of af en toe naar Nederland om familie en vrienden te bezoeken? Volgens mij is er trouwens geen Nederlandse verzekering die jou wilt dekken wanneer je 10 jaar de hort op gaat. Wil je onverzekerd reizen? Zo ja, dan heb je een arrdige buffer nodig voor het geval er iets mis gaat. (Maar hoe groot is die kans?)

    Je kan natuurlijk ook met een grote zak geld vertrekken en ter plekken beslissen hoe lang je het naar je zin blijft hebben. Wanneer het geld op is of als je geen zin meer hebt ben je snel genoeg terug!

    Groet,

    Jenny

    htpp://www.outofasia.nl

  • Joyce

    In Afrika waar je ook heen wilt is het ook heel verschillend. De landen waar minder toeristen komen zijn in verhouding heel goedkoop. Maar ik neem aan dat je ook wat wilt zien. En zo gauw je in toeristen plaatsen komt schieten de prijzen omhoog. Daar komt nog bij dat je bijna overal over de prijs moet onderhandelen. En geloof mij maar je betaald altijd te veel ook al lijkt het nog zo goedkoop. Maar een butget van 1000 euro lijkt mij een goed uitgangspunt. Al zou ik voor elke maand ook een recerve potje maken met een X bedrag. Veel plezier en succes met je reis. Groetjes Joyce

  • Almar

    Ik wil graag het misverstand uit de wereld helpen dat Iran een prijzig land zou zijn als westers toerist. Afgelopen voorjaar ben ik een week in Iran geweest en heb verschillende steden aangedaan (Tehran, Isfahan,Shiraz). In de grotere steden zijn immer wel hostels te vinden. Overnachtingen in hostels zijn vrij goedkoop (eurootje of 8 p/nacht) evenals het openbaar vervoer. 'T wil zo handig als je een local het e.e.a voor je kunt laten regelen. Binnenlandse vluchten zijn overigens werkelijk spotgoedkoop.