wereldticket

  • marie-celinda

    Ik ben op zoek naar een wereldticket. Op de verschillende sites kan ik alleen wereldtickets vinden waarbij australie en amerika in de route zitten. Mijn plan is om van afrika via azie naar zuid/midden-amerika te reizen. Heeft iemand tips, ervaringen of ideeen waar ik aan zo'n ticket kan komen?

    Groetjes en bedankt alvast,

    Marie-Celinda

  • peter

    Hallo Marie en Celinda,

    Weet jullie leeftijd niet, maar als je nog geen 27 bent kijk dan eens op www.kilroytravels.nl daar heb je altijd wel mooie aanbiedingen en je kunt bij hen een around the world ticket samenstellen.

    peter

    www.peterthebackpacker.nl

  • Ilse S.

    Op http://www.travelmap.nl/around_the_world_tickets kan je een aantal wereldtickets vergelijken en een offerte aanvragen. Ik kreeg op zondagavond zelfs een reactie van een medewerker!

    Ilse

  • Gabi

    Hoi,

    Wij gaan een jaar de wereldrond en zijn al maanden bezig met onze route.

    Wanneer je je goed orienteert en veel zoekt zul je er achter komen dat reizen van Afrika naar midden en zuid Amerika (of andersom) ontzettend duur is. Het beste kan je in zuid Amerika beginnen. Dan naar het midden Amerika. Vanuit Mexico naar LA reizen en in LA een ticket kopen. Bijv. naar Afrika.

    Het goedkoopste is: Vanuit LA naar Azie. Van Azie (bijv. Singapore) verder naar Afrika (bijv. Johannesburg).

    En…losse tickets maanden van te voren kopen is altijd nog goedkoper dan bij een wereldreisticket buro…..

    Succes!

  • marie-celinda

    Hoi,

    Bedankt voor jullie reactie. We hebben inmiddels ons ticket geboekt. Zuid-Afrika hebben we laten vallen, want daarvan waren de kosten idd erg duur. We gaan nu naar Zuid-oost Azie, midden-en zuid-amerika. We hebben ons ticket via kilroy-travels geboekt, een continententicket. We hadden zelf wel een beetje gekeken naar losse tickets, maar vonden deze ook vrij prijzig en dit was makkelijk te regelen. We gaven aan wat we zouden willen doen en hij rekende het allemaal voor ons uit. Ook zijn we 2 keer bij het bureau langs geweest om de puntjes op de i te zetten. Hier zaten geen kosten aan verbonden, dat is bij sommige andere bureau's wel zo.

    Groetjes

    Marie-celinda