Koh Chang

  • Alan

    Beste mensen

    Wij zoeken een strandhutje om kerst en oud en nieuw te vieren op koh chang. zijn gewend om dit op wat kortere termijn te regelen maar ik heb gehoord dat alles snel vol loopt rond die tijd. Wie weet er een FIJNE plek aan het strand. Eenvoudig en betaalbaar graag. Locatie is het belangrijkst en we komen niet specifiek om te feesten.

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Alan

  • nathalie

    Wij zijn eind Augustus in Nature Beach resort geweest, staat vermeld in de lp.

    Erg basic, een hutje met badkamer met een koude douche. Ik vond het erg leuk en gezellig daar. Het eten is er super en s' avonds relaxe aan de bar op het strand. Wij betaalden voor 3 nachten 1050 baht. Ps. het is op Lonely beach dus niet het toeristische white sand beach.

    veel plezier alvast

    groetjes nathalie

  • Alan

    Bedankt voor de tip. Lonely beach gaan we zeker voor!

  • Janny

    Hey Alan,

    Kom net terug van Koh Chang en was compleet verbaasd over de enorme ontwikkeling daar. Alles wordt volgebouwd met resorts en dergelijke. Loney Beach was tot een jaar of 3 a 4 geleden een heerlijk rustig strand met slechts 1 of 2 echte resorts, nu vind je er nauwelijks hutjes aan het water. Koh Chang is zich helemaal aan het omvormen tot packagedeal eiland, voor de meer upmarket tourist. Ook wij hebben een nachtje bij nature beach doorgebracht, betaalden 250 voor een hutje met fan en eigen badkamer achterin (van het strand weg). Ze hebben nu een regeling dat als je drie nachten vooruit betaald dan krijg je 50 korting per nacht. Geen idee hoe dat in december zal zijn. Rondom de Tree House aan het einde van LB vind je nog aardig wat hutjes achteraf. Als locatie belangrijker is dan keuzemogelijkheden qua eten en dergelijke ga dan naar Long Beach, naar Tree House II. Helemaal afgelegen, aan een kleine baai. Leuke hutjes, gedeeld sanitair (mandi als douche). Hutje kost nu 150 tot 180 B, duurste hut schijnt 300 te zijn. Je kunt vanuit Tree House Lonely Beach gratis mee met hun taxi 's ochtends om 10 uur. Hun contactgegevens vind je hier: http://www.tree-house.org/ Let wel, er is daar in de omgeving verder heel weinig, dus geen winkels en dergelijke. Je kunt er wel scooters huren, in hun restaurant eten en de was laten doen.

    Succes!

    Groet,

    Janny

  • Alan

    Ha Janny

    Goeie tips! Had ook al opgevangen dat er veel verandert is daar.

    Bedankt!

  • Janny

    Was ik nog vergeten te zeggen. Als je bij Secret Garden (linksaf bij het einde van Koa San bij het politiebureau), een Israleische tent, een ticket boekt kom je voor maar 140B op Koh Chang, incl. bootticket is me verteld. Beter dan 241B voor de overheidsbus en dan nog eens de sang taew, en de boot (60B)!

  • Marieke Matthijssen

    Hoi!

    Nature beach op Koh Chang is zeker de aanrader op Koh Chang. Ben er begin oktober geweest, en, ondanks dat ik niet zo'n strandtypje ben, ben ik er 8 dagen gebleven, dus dat zegt genoeg! Erg gezellig terras aan t strand, heerlijke vers gevangen barracuda op de barbeque gegrilld en vuurdansen met fakkels op t strand! In 1 woord een paradijsje!

  • peter

    Treehouse leuke herinneringen aan! Goede plek om op je reis te relaxen, vooral de bbq food was erg goed! Bedankt Janny voor het adres, dacht namelijk dat ze het wouden slopen, en een resort (2004) weg wouden gaan zetten. Ben blij dat het er nog is.

    :-) Peter

    www.peterthebackpacker.nl