Aantal liters backpack

  • Niels

    Hallo allemaal,

    nog steeds bezig met de aanschaf van een travelpack…

    Even advies gevraagd over het aantal liters wat handig is. Ik ga voornamelijk in hostels slapen dus een slaapzak/matje/tent neem ik niet mee. Is 70 liter dan veel te veel? Kan ik dan beter 60 liter nemen? Of maakt het niet zoveel uit dat een backpack niet helemaal vol zit?

    Alvast bedankt!

  • Marloes Mazzei

    Hi Niels,

    Het ligt eraan waar je naartoe gaat ivm de kleding die je nodig hebt (warm/koud). Ik ben zelf naar Zuid Oost Azie geweest en had aan 55 liter zeker genoeg.

    Hopelijk heb je hier wat aan.

    Groetjes,

    Marloes

  • Rick

    Hey niels,

    Ik ga over 3 weken nar azie dus ik heb nog geen ervaring met de inhoud.

    Ik heb er zelf een van 70 liter, maar we zullen zien.

    Wel wil ik erbij zeggen dat als je er een gaat kopen, even goede instructie moet krijgen.

    Laat je gewoon informeren over hoe je hem moet dragen, en wat fijn en niet fijn is.

    Ik droeg hem in het begin helemaal verkeerd, tot een jongen uit de winkel me tips gaf, dat hielp echt.

    Ik heb zelf een Macpack, goede kwaliteit en als enige 100% waterdicht.

    Succes

    Rick

  • Niels.

    Allereerst uiteraard heel veel plezier!

    Je neemt ook slaapzak en tent mee neem ik aan? Dan heb je ook wel een grotere nodig denk ik…

    Is het zo'n probleem als een tas te groot is? Beter te groot dan te klein toch, of heb ik het dan mis?

  • Rick

    Dank je wel :)

    En ik neem geen slaapzak en tent mee.

    Ik ben wel van de theorie “beter te groot dan te klein” uitgegaan, maar zoals ik al zei wordt dit mijn eerste backpack ervaring dus ik heb geen vergelijking.

    Ik ben bang dat ik je niet veel verder kan helpen, sorry.

    Rick

  • Elizabeth

    hoi,