vrijwilligersprojecten ZO azie: de betaalbare soort?

  • lotte

    hallo,

    volgend jaar wil ik een reis gaan maken door thailand, laos, cambodje, vietnam, maleisie en indonesie. Ik lees al bij verschillende mensen hier op het forum dat ze tijdens hun reis mee hebben geholpen met projecten in deze landen en/of vrijwilligerswerk hebben gedaan. Ik heb verschillende sites gevonden van organisaties waar je voor (wat ik heel veel vind) geld vrijwilligers werk kan gaan doen. Ik snap dat bijna alles in de wereld geld kost, en dit dus ook, maar om nou 1000 pond voor een maand uit te geven (exl de reis er naartoe maaltijden ed) vind ik iets te ver gaan.

    wat voor dingen hebben jullie gedaan? het lijkt mij namelijk een hele goede manier om in contact te komen met de lokale bevolking en iets te kunnen betekenen voor hen.

    Mijn interesse ligt vooral bij dieren, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

    op wereldwijzer heb ik al wat tips gehad maar dat forum ligt nu een beetje stil! dus wie kan mij iets vertellen over je ervaringen en dromen?

    groetjes lotte

  • Loes

    Hoi Lotte,

    Wil je rondreizen en maar zien wat je tegenkomt, of wil je vooraf iets concreet plannen voor een bepaalde periode?

    Tijdens mijn soortgelijke reis kwam ik bij een weeshuis in Phnom Penh, Cambodja. Daar ben ik een paar dagen geweest om wat engelse les te geven en met de kinderen bezig te zijn. Inmiddels hebben ze een website www.lighthouseorphanage.org. Het Volunteergedeelte is niet beschreven, maar misschien kun je via e-mail contact met hen krijgen? Ik weet verder niks van kosten voor langere tijd of mogelijkheden nu (ik was er eind 2005).

    www.vrijwilligvietnam.nl is qua kosten misschien wat lager dan wat je tot nu toe gezien hebt.

    Misschien zijn via www.siw.nl mogelijkheden? Of heeft www.joho.nl contacten?

    groetjes Loes

  • lotte

    dank je wel loes. Ik zal eens een keer de sites gaan bestuderen. volgens mij had ik de eerste site die je noemde van cambodja ook al van iemand anders gekregen, of ik had hem van jou site geplukt toen ik eerder daar dingetjes opzocht. maar dank je wel voor de tips in ieder geval.

    over je vraag of ik van te voren iets wil regelen. dat vind ik een beetje moeilijk omdat ik een hele globale route in mijn hoofd heb en ik weet niet of die tegen die tijd concreter en beter uitgewerkt is. daardoor weet ik niet in welke periode ik precies ergens ben. dus als ik ergens met een organisatie contact kan krijgen en ik dan zodra ik weet wanneer ik ergens ben het verder allemaal kan regelen zou dat perfect zijn, maar ik vrees dat het zo niet zal werken!!!

    groetjes lotte

  • rudi

    ik heb voor de website www.aroundtheglobe.nl een verzameling gemaakt van vrijwilligersprojecten die betaalbaar zijn.

    kijk anders eens op http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/vrijwilligerswerk/

    groetjes rudi

    www.bolletjeom.nl

  • paul blom

    hoi Lotte!

    In Cambodja vind je in cafe's ed.genoeg briefjes ophangen die (gratis) om vrijwilligers vragen.

    Groetjes

    Paul