Casa in Cuba (advies!)

  • Ramon

    Hallo iedereen

    Graag zou ik even een fantastisch adresje in Matanzas, CUBA willen promoten

    Hier ben ik samen met een vriend in juni/juli van dit jaar geweest.

    Marylin Perdomo Diaz

    Linea 2da 315102 e/ Santa Isabel Y Calejon de Desamparado, Pueblo Nuevo, Matanzas, Cuba.

    Het is ongeveer 10 minuten lopen vanaf het centrum.

    Bij dit gezin hebben wij een geweldige tijd gehad. Marylin spreekt goed Engels en is heel erg geinteresseerd in haar gasten. Haar man, Noël, spreekt geen Engels, maar probeert met handen en voeten ook contact te leggen.

    Deze mensen hebben ons ongelofelijk geholpen bij aankomst in cuba (vanaf Varadero airport zijn we naar hen gegaan). Ze hebben ons veel adviezen gegeven en adresjes gegeven voor de rest van onze reis. Ook hebben we heerlijk gegeten en hele lange, interessante gesprekken gehad.

    Dus..als je een adresje zoekt in Matanzas, dan wil ik je absoluut dit adres adviseren.

    De prijs varieert van 20-30 CUC per nacht voor 2 personen. De prijs is afhankelijk van het seizoen.

    Heel veel plezier gewenst in het mooie cuba!

    Ramon

  • barbara

    Hallo Ramon,

    Wat een leuke tip. Heb je nog meer tips voor ons. Wij overwegen om volgend jaar juni naar Cuba te gaan rondtrekken als huwelijksreis. Kun jij ons misschien wat meer vertellen over de prijzen in het land want ik vind veel tegenstrijdigheden. De accommodatie moet schoon zijn maar hoeft geen 4 sterrenhotel te zijn.

    Kun je goed met het openbaar vervoer reizen (dat jij weet)?

    Hoeveel kost het eten gemiddeld voor een diner (lees veel dat het eten buiten de deur niet veel bijzonders is). Kun je er ook vegatarisch eten?

    Alvast bedankt voor je antwoorden en misschien heb je zelf nog leuke tips.

    Groetjes, Barbara Ramon schreef:

  • Nanja

    Hallo Ramon,

    Kwam toevallig je berichtje tegen, ben zelf net terug uit Cuba en wij ook bij Noel en Marilyn geweest. 15 december 2007 zijn we geland op Varadero en direct doorgegaan naar Matanzas, superwarm welkom gehad bij Marilyn, Noel en Lisandra en meteen meegenomen naar Monteserrat en de hele avond gefeest. Deze familie heeft ons ook onzettend geholpen met het plannen van onze rondreis door Cuba en belde ons regelmatig of alles goed ging. De laatste 2 dagen hebben we ook bij hen doorgebracht en weer lekker samen op stap geweest in Matanzas. Ik mis ze nu al en heb ze gisteravond nog ff gesproken, ga zeker terugkomen en zal hen ook aanbevelen aan Lonely Planet zodat ze in het boek komen, deze familie is echt top!!

    Hartelijke groeten,

    Nanja