Zuid-Amerika max. verblijfsduur

  • Lotte

    Een vraag…

    Kloppen de verhalen dat de maximale verblijfsduur in geheel Zuid-Amerika 90 dagen is? En dat je dus bewijs moet hebben binnen 90 dgn het continent te verlaten? Zo ja..hoe valt dit te omzeilen? Wij gaan 4 a 5 maanden en vliegen heen op Buenos Aires terug va Quito. Ik vroeg me af of we een reguliere ticket via het internet kunnen boeken zonder tegen dit probleem aan te lopen.

    Gracias! Lotte

  • Tempé

    Néh, natuurlijk niet! Het is vaak maximaal 90 dagen per land! Niet per continent!

    Je kan makkelijk online 'n vliegticket (binnenlands of continentaal) kopen.

    Geen zorgen! Zolang je ‘n ticket hebt die jou ’n keer naar NL brengt en je hebt ook nog 'n creditcard op zak doen ze helemaal niet moeilijk aan de grens!

    Zuid-Amerika is alles tranquila! Ik denk dat Noord-Amerika (USA) veel strakker is met hun overdreven regeltjes!

    Veel reisplezier!

  • Loes

    Hoi Lotte,

    Voor de meeste landen in Zuid-Amerika geldt dat je er maximaal 90 dagen mag blijven, zodra je een grens over gaat, gaat die tijd opnieuw in (het geldt dus niet voor het continent in totaal).

    Ik ben naar Brazilie gevlogen en 5 maanden later vanuit Quito terug. Vele reizigers doen zoiets, en dit levert zelden problemen op.

    Het komt weleens voor dat een vliegmaatschappij je weigert mee te nemen als je niet kunt aantonen dat je binnen 90 dagen het land van aankomst uitgaat, maar met een uitreisticket uit een ander land geeft je al aan dat je bijv. Argentinië weer uitgaat. Er reizen zoveel mensen met een half jaar of jaarticket naar Zuid-Amerika, geboekt via internet, kan dus blijkbaar prima.

    Veel plezier daar!

    Groetjes Loes

    http://zuidamerika.punt.nl

  • Lotte

    Dank voor de tips. Mijn ervaring is ook dat het per land geldt. Echter bij kilroytravels vertellen ze me wat anders. Heeft 1 van jullie tips voor een website met goedkope vluchten? Dank!!!

  • Loes

    Prijs van vluchten hangt af van seizoen, maatschappij, reisduur en je leeftijd. Zoek op verschillende sites en vergelijk prijzen. Ik heb bij Kilroy geboekt omdat KLM daar het goedkoopste ticket had dat ik met studentenkorting kon kopen (als je jonger bent dan 26 met ISIC card). Ook tnfsh.nl heeft goede aanbiedingen, en op bijv. vliegtarieven.nl en worldticketcenter.nl kun je prijzen opvragen.

  • Petracs

    Verkijk je niet op de tarieven: vaak zie je pas na het invullen van gegevens welke ‘toeslagen’ er (naast de airporttax) nog bij komen. Zo presteerde een van de bekende online boekers het om nog eens 65 euro ‘dossierkosten’ te rekenen, de boeven (waar ik bij vliegtarieven.nl maar 15 euro voor hoefde te betalen).

    Vaar dus niet blind op de vluchtprijs die je ziet, maar vul ook (evt. fake) gegevens in om bij de werkelijke prijs te komen.

  • Lotte

    Thanks voor de adviezen. Ik heb inmiddels geboekt via vliegtarieven. We gaan 4 maanden en willen de landen argentinie chili peru bolivia en equador bezoeken. Iemand hier ervaring mee en is het te doen in 4 mnd? alle tips zijn welkom.

    Saludos!

  • Loes

    Voor de landen die je noemt heb je in een jaar nog niet alles gezien wat je zou willen, maar je kunt een mooie route afleggen als je keuzes maakt.

    Ik heb het in 5 maanden gedaan, op http://zuidamerika.punt.nl heb ik een kaartje waarop de route staat, en je kunt er tips en reisverhalen vinden.

    Margo en Erik van http://latijnsamerika2007.web-log.nl hebben ongeveer dezelfde route in 4 maanden gedaan, kun je bij hen ook ff kijken waar ze zijn geweest.

    Als je meer wilt weten, stuur dan een mailtje

    Groetjes Loes