canada of australie

  • chantal

    Wij willen volgend jaar ca 5 maanden reizen met onze kinderen van dan 4, 3 en1 jaar oud. Periode juni- oktober ongeveer. Onze voorkeur gevoelsmatig gaat uit naar Australie, echter lijkt Canada praktischer (korter vliegen, goedkopere tickets, klimaattechnisch beter). Wie o wie kan ons zinnige voor - of nadelen van beide bestemmingen geven????

  • Ingrid

    Beide landen zijn mooi, dus da's lastig.

    Wanneer je 5 maanden gaat reizen kun je rekening houden met het klimaat in Australie. Dit land is zo groot, dat het altijd wel ergens ok is qua weer.

    Is dit (voorlopig) je enige kans om langer weg te gaan met de kinderen? Australie is zover weg, dat het bijna niet loont (met kinderen) om er maar 3 of 4 weken naar toe te gaan. Dit is wel mogelijk in Canada. Wat dat betreft zou ik voor Australie kiezen. Om de reistijd te verkorten kun je ervoor kiezen (je bent toch lekker lang weg) om op de heen- en/of terugreis een tussenstop ergens in Azie of de Pacific te maken.

    Met mijn dochter van anderhalf (ok, het is er maar 1;-) zijn we naar Nieuw Zeeland geweest. Het vliegen viel mij enorm mee en het is een prachtig land. Kortere afstanden ook dan in Australie, dus minder autotijd voor de kinderen. Net zover weg als Australie, maar qua klimaat waarschijnlijk meer Canada??? Dit is ook een optie, ook mogelijk met tussenstops.

    Succes met kiezen en heel veel plezier met deze mooie kans.

  • chantal

    Hoi Ingrid,

    Dank je voor je reaktie, wij hebben ook warme herinneringen aan N.Z. Hier hebben wij in 2003 bijna een jaar gereisd en gewerkt ( en de komst van onze oudste zoon ontdekt :-) ) Je zet precies mijn gedachten neer, een tussenstop maken zouden we sowieso doen. Canada is idd ook voor korter te doen. Anyway, we blijven dubben…..

  • Ingrid

    Nou, dan wens ik je veel succes met het maken van de keuze. Wat je ook kiest, het blijft een feestje!

  • Bolletjeom

    ik zou gaan voor Australie.

    Oa omdat je nu zoveel tijd beschikbaar hebt. En het klimaat hebben wij eigenlijk nauwelijks last van gehad. We waren er van oktober tot en met December. Je kunt heel aardig een route bepalen met het klimaat in je achter hoofd.

    We hebben veel mensen met kinderen zien rondtrekken in Australie. De faciliteiten zijn er top! De afstanden wel wat groot maar je hoeft natuurlijk niet iedere uithoek te gaan zien.

    Wat ik zo mooi vind aan Australie is de diversiteit en de grote hoeveelheid rare beesten. Dingen die je in Europa nooit zult tegenomen.

    Canada lijkt mij misschien iets te veel op europa.

    Als kind lijkt het me geweldig om kangaroo's van dicht bij te zien en gekleurde vogels uit je hand te laten eten ;-)

    Mocht je die kant op gaan, ga dan langs bij de dierentuin van Steve Irwin. Hier zijn weides waar je kangaroo's en koala's kunt aaien.

    groetjes Rudi

    www.bolletjeom.nl

  • Gretha Brinkkemper

    Ik kom ieder jaar in Australie. Juni-okt. is een prachtige tijd om door North-Queensland tereizen. De temperatuur is daar dan net goed, het regen seizoen is nog niet begonnen en de ergste hitte moet ook nog komen. Een prachtige tocht is van Cairns naar Cooktown, door het regenwoud, Daintree forest. Het is het oudste regenwoud van de wereld en de enige plek op aarde waar regenwoud en zee elkaar raken. Terug kun je door de bergen Tableland en het kunstenaars dorp Kuranda bezoeken, vandaar kun je naar Alice Spring reizen en dan zijn je 4 maanden voorbij. De kust bij Adelaide is ook erg mooi en Tasmanie ook, daar lopen de pinquins voor je auto langs. Het is daar alleen veel kouder en regenachtiger in die periode.

    succes met jullie keuze.

    Gretha

  • alieke

    dank jullie wel voor de reakties en we zijn eruit. Het wordt….. Australie. Mede door de opmerking dat je Canada ook wel voor een kortere periode kunt bezoeken. Extra sparen dus voor 5 dubbeldure tickets :). Heb alvast medelijden met de passagiers die al die uren naast ons zitten…..

  • Ingrid

    Veel plezier,

    en je moet maar denken dat anderen wel eens snurken of stinken naar zweet;-)

  • Kok

    Hoi,

    Wat leuk. Wij denken er ook over om volgend jaar voor minimaal een half jaar naar Australie te gaan met onze twee kinderen van 4 en 6 jaar. Misschien leuk om contact te krijgen met jullie.