SIW is er voor iedereen met een avontuurlijke en flexibele instelling:

@ Wij zenden belangstellenden uit naar vrijwilligersprojecten in het buitenland;

@ Wij ontvangen buitenlandse vrijwilligers voor projecten in Nederland;

@ Wij organiseren (begeleiding van) projecten in Nederland.

SIW wil hiermee de volgende doelstellingen realiseren:

@ Het bevorderen van internationaal contact/interculturele uitwisseling;

@ Het stimuleren van het verrichten van maatschappelijk relevant werk op vrijwillige basis;

@ De zelfontplooiing van projectdeelnemers.

Wie kunnen er mee?

In principe iedereen met een avontuurlijke en flexibele instelling. Voor veel projecten geldt een minimum leeftijd van 18 jaar maar SIW heeft projecten speciaal voor

@ Tieners vanaf 14 jaar kunnen een project van 2 a 3 weken in landen als Estland, Frankrijk, Turkije en Duitsland.

@ 50 plussers

@ Families

Wat voor type werk kan ik doen?

@ Constructie: dingen bouwen of opknappen zoals hekwerk, scholen, boten

@ Archeologisch: meewerken aan opgravingen.

@ Sociaal: lesgeven aan of dagactiviteiten bedenken voor weeskinderen, HIV/AIDSvoorlichting geven, werken in een gevangenis,

@ Diversen: meewerken aan festivals

@ Natuur: dingen opknappen of opruimen in natuurparken zoals De Weerribben in NL, Montenegrijns park Biogradska Gora, wildlife parken in Afrika, Schildpadden redden in Mexico of Costa Rica.

Hoe lang kan ik weg?

De meeste projecten duren 2 tot 4 weken. Maar je kunt ook 3 maanden tot 12 maanden weg.

Waar kan ik naartoe?

Op elk continent hebben we projecten zitten waarvan de meeste in Europa zitten, met name gedurende zomer. We hebben jaarlijks ruim 2000 projecten in ruim 60 landen. Vaak wordt het project op een plaats gehouden of kom je langs plaatsen waar je moeilijker of juist helemaal niet zo gauw komt en vaak minder toeristischer is dan wanneer je een ?gewone? vakantie boekt. Bijvoorbeeld in de Grand Canyon hebben we paar projecten zitten. Of het noorden van Noorwegen Zweden en Finland waar gedurende zomer nauwelijks tot niet donker wordt. Of wat dacht je van schildpadden redden in Mexico of op Costa Rica?

Kijk gerust op www.siw.nl voor wat projecten er zijn, waar je allemaal heen kan gaan, wat het kost enz. Mailen en bellen kan ook: info@siw.nl 030-231772