Rondreis ZO-Azie

  • Michel

    Ik ben van plan om een rondreis van 4 weken te maken door Thailand, Cambodja en Vietnam. Ik ga in oktober, heb mijn ticket al geboekt en begin in Bangkok.

    De route die ik tot nu toe heb bedacht is:

    Bangkok

    Sukhothai

    Chiang Rai

    Dan misschien Luang Prabang en Vientiane in Laos?

    Chiang Mai

    Chiang Mai  Ho Chi Minh City (vliegtuig)

    Strand van Nha Trang of Phan Thiet?

    Mekong delta

    Phnom Penh

    Siem Reap (Angkor Wat)

    Koh Chang of Koh Samet?

    Pattaya

    Bangkok

    ?Is de vlucht Chiang Mai naar HCM makkelijk te boeken en hoeveel kost het?

    ?Hoe gaat het bij de grensovergangen met visum of controle? Ik hoorde dat er alleen bepaalde plekken zijn waar je de grens over kan? En krijg je dan gewoon een visum?

    ?Welke malariapillen zijn het beste of is dat niet nodig voor deze route?

    ?Is dit een logische route en te doen in 4 weken? Mis ik nog geweldige plekken op deze route of wat zou ik over kunnen slaan?

    Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft. Alvast bedankt! Groeten Michel

  • arnoud

    hoi,Michel,kyk eens terug,op prikbord,over ‘'4 maanden weg’',jy wil dit alles doen in 4 weken,man,je komt bekaf terug. ankor wat,heb je minstens al 3 volle dagen voor nodig.overhaast je niet,want dan mis je een hoop,doodzonde,nou,succses,groeten van Arnoud.

  • Rick

    Hey michel,

    Ik ga over 4 maanden ook naar ZO azië voor de eerste keer dus ik kan je niet helpen met de grensovergangen, maar wel met de malariapillen.

    Ik ben volledig ingeent en heb ook malariapillen.

    Malariapillen zijn niet verplicht voor thailand en vietnam, maar laos en camboja zijn grotere risicofactoren.

    Ik heb zelf Lariam 250 mg.

    Nu gaan er veel kampvuurverhalen de ronde over malariapillen.

    Mensen zouden er ziek van worden of waanbeelden krijgen etc etc…

    Ik heb er 3 extra gekregen om te testen en ik heb geen enkele bijwerkingen ondervonden.

    Verder denk ik dat 4 weken erg kort is voor jou reis, toch wens ik je veel plezier.

    Mazzel!

    Rick

  • Petracs

    Rick, om de bijwerkingen van Lariam ‘kampvuurverhalen’ te noemen is een beetje kort door de bocht…. er zijn (wetenschappelijk bewezen) veel mensen die ernstige bijwerkingen er van hebben, varierend van ‘slecht slapen’ tot ‘schizofreen’.

    Het is daarom alleen maar handig dat je 3 tabletten krijgt om te proberen. Jij hebt de mazzel dat je Lariam kunt nemen, is een stuk goedkoper dan Malarone en je hoeft ze slechts 1x per week te nemen.

  • Rick

    oke, misschien was dat wat overdreven.

    Ik bedoel dat er veel verhalen de ronde doen, maar dat ik niets heb ondervonden.

    Probeer de pillen zelf een paar weken en kijk wat je ervan vindt.

    Rick