Backpacken in Zuidelijk Afrika

  • Miranda

    Beste Medereizigers,

    Nadat ik dit jaar alleen door Azie heb gereisd,en me dit uitstekend is bevallen, heb ik besloten niet meer met een groepsreis mee te gaan.

    Plan is om begin volgend jaar naar Zuidelijk Afrika te gaan,en ik vraag me af of dit als vrouw alleen goed is te doen??

    Wil in ieder geval dolgraag naar de Victoria Falls, en ook staat Namibie op mijn lijst..

    Kan iemand mij vertellen hoe het reizen in Afrika is?

    Kom je goed van A naar B?

    Ik ben vorig jaar in Kenia geweest, dus Afrika is niet vreemd voor me, maar met een groep of alleen maakt natuurlijk wat verschil!!

    En zijn de guesthouses veilig?

    Wie heeft er tips en ervaringen??

    Alles is welkom!

    Thanks, Groetjes Miranda

  • wendy

    Hoi Miranda!

    Backpacken door Azie is absoluut niet te vergelijken met Zuidelijk Afrika. Ik heb net 8 maanden door Malawi, Namibie, Zambia, Botswana, Zimbabwe, Swaziland, Mozambique en Zuid Afrika gereisd. Mijn advies is dan ook boek een goedkooop retourtje bv. klm jongerenticket naar kaapstad of johannesburg en boek de Baz Bus, dan kom je vanzelf mensen tegen die naar Mozambique reizen. Naar de andere landen ben ik haast niemand tegen gekomen die het alleen deed. Zelf heb ik alles liftend gedaan behalve de route johannesburg-kaapstad. Ik heb me nooit onveilig gevoeld maar het is een enorm avontuur.

    Vanuit Zuid Afrika zijn goedkope tours te boeken naar bv. de Vic Falls.

    Neem kampeerspullen mee als je low-budget gaat.

    In landen als Namibie is best openbaar vervoer maar alleen van stad naar stad, je mist alle toeristenplekjes, zoals sossusvlei en etosha national park.

    Groetjes Wendy

  • Joyce

    Hoi Miranda,

    Ik kan je alleen mijn ervaringen uit West Afrika vertellen. Ik heb de landen The Gambia, Senegal, Mali en Burkina Faso gedaan. Meerdere keren. Hier kom je ook bijna niemand tegen alleen in de toeristen verzamelplaatsen als Kololi, Gambia of Moppti, Mali. Op zich is het prima te doen alleen je moet wel met beide benen op de grond staan. En beslist geen haast hebben. Veel succes met jou reis. Groetjes Joyce