info gevraagd over backpacken in Peru & Bolivia

  • Linda

    Hoi,

    Ik wil dolgraag backpacken in Peru & Bolivia maar ik ben een vrouw en zal alleen reizen. Graag zou ik willen weten van backpackers die er al geweest zijn:

    - Is dat veilig als vrouw alleen?

    - Wat is de beste tijd om te gaan (liefst zo warm mogelijk)?

    - Is het goed te doen qua hostels en ov zonder planning?

    - Ik heb 3, max 4 weken. Is dat genoeg tijd?

    - Wat mag ik absoluut niet overslaan?

    Thanks voor de info.

    Groet,

    Linda

  • Suus

    High Linda,

    Check mijn site voor tips en trics wat betreft het backpacken in Zuid-Amerika, ik ben ook als vrouw alleen wezen reizen in Peru en Bolivia.

    Veel plezier alvast,

    http://www.freewebs.com/suusgoessouthamerica

    en ik zou de prikborden van Peru en Bolivia ook 'ns raadplegen als ik jou was!

  • Loes

    Hoi Linda,

    Ik ben in Peru en Bolivia geweest (ben op dit moment nog in Peru), niet als vrouw alleen maar kan wel antwoord geven op je vragen…

    - Het is veilig als vrouw alleen als je de normale veiligheidsnormen in acht neemt. Als ik alleen over straat loop wordt ik regelmatig nagefloten, negeren is de beste reactie. Grote kans dat je andere reizigers tegenkomt, zodat je kamers kunt delen of met iemand anders samen een lange busrit maakt.

    - Warm is het nooit op 4000 meter hoogte, en daar zit je nogal eens. Je moet rekening houden met het regenseizoen, want dan is er meer kans op modderstromen en overstromingen, wat het reizen lastig of onmogelijk maakt, en gevaarlijker. Check dus ff wanneer dat is, ik weet het niet precies (Ik geloof ergens de eerste maanden van het jaar, verschilt per gebied).

    - Het is prima te doen zonder planning, zowel qua vervoer als hostels. No problemo.

    - 3, max 4 weken is absoluut niet tijd genoeg om alles te zien wat je wilt zien. Keuzes maken! Deze tijd heb je nodig voor 1 land. Ik heb 4 weken door Bolivia gereisd, en ben 5 weken in Peru, en heb zelfs een aantal dingen over moeten slaan.

    - Wat je niet mag overslaan…? Ligt eraan wat je leuk vindt, maar een paar tips:

    Bolivia: Salar de Uyuni 3 daagse tour, Potosi mijnen-tour, Sucre is een leuke stad, shoppen in La Paz (niet iedereen vindt deze stad leuk), mountainbiken van La Paz naar Coroico over de Death Road, Titicacameer Isla del Sol.

    Peru: Cusco, Machu Picchu, Uros eilanden aan titicacameer bij Puno, trekking door de Colca Canyon bij Arequipa, sandboarden in Huacachina, boottour naar dieren bij Pisco, Nazca lijnen, strand in het noorden van Peru (Mancora).

    Enjoy!

    Groetjes Loes

    Onze verhalen: http://zuidamerika.punt.nl

  • blanc

    It's great to have convenient services we become what we behold. We are in need of travel in some places hope to be able to contact you.