Naar welke landen in 4 maanden?

  • Boudewijn

    Beste mensen,

    Wij willen a.s. augustus vertrekken en eind november terugkeren. Nu hebben wij de volgende route in de planning:

    Vietnam(4 wk), over land naar China(3wk), overland naar Nepal(3wk), via Singapore of Bangkok/Aucklnad naar Cook Islands(2wk) en terug naar Auckland Nieuw-Zeeland(4wk). Is dit mogelijk of hebben jullie andere opties? Afhankelijk van het weer Zuid-Amerika? Wie heeft er goede alternatieven of ervaring met 4 maanden in deze periode?

    Gr

    B&M

  • Jenny

    Hoi Boudewijn,

    Ben je al eerder in Azie geweest? Qua vliegwerk is het vaak goedkoper om naar Bangkok te vliegen ipv naar Vietnam. Je zou overland via Laos of Cambodja naar Vietnam kunnen gaan. Met name Laos vond ik heeeeel mooi, eigenlijk mooier dan Vietnam.

    Het zuiden vond ik heel bijzonder! De bergen, aardige mensen, redelijk kleine steden (voor Chinese begrippen althans). Ik had tijdens mijn reis niet de mogelijkheid naar Tibet te gaan, maar dat wil ik wel. Vanuit Zhongdian of Chendu per jeep, zodat je ook wat van het land ziet. Denk er eens over na.

    Groet,

    Jenny

    http://www.outofasia.nl

  • erik

    Ik zou Vietnam, China, Nepal al meer dan genoeg vinden in 4 maanden. het is geen wedstrijd….

  • arnoud

    Ja,Erik,je hebt gelyk,zoals ze in Indonesie zeggen''pelan pelan'' rustig aan.maar Boudewyn,veel plezier,en take care,Arnoud.

  • Boudewijn

    Jenny,

    Bedankt voor je reactie! We zijn al eerder in Azië geweest. Mongolië, China en afgelopen december in mijn up naar Nepal. Nu willen we dus 4 maanden opstap(aug-nov) en graag eindigen in Nieuw-Zeeland. Leuke optie is dan Samoa, Cook of iets dergelijks en van te voren naar Azië. Zoals de andere reacties aangeven het is geen wedstrijd, maar we zijn opzoek naar een goede combinatie met bovengenoemde. Ik ben bewust van het feit dat de route die ik in mijn eerste bericht heb opgeschreven te veel van het goede is! Nogmaals bedankt en we staan altijd open voor tips!

    Gr

    Boudewijn

  • Boudewijn

    Erik en Arnoud,

    Bedankt voor jullie reactie! We zijn al eerder in Azië geweest en ik weet dat de eerder opgeschreven route wat veel gevraagd is. Het is heerlijk om ergens te kunnen blijven en echt genieten van wat je ziet. Je wilt de vele indrukken ook verwerken. Een druk reisplan is dan niet goed. Nu willen we dus 4 maanden opstap(aug-nov) en graag eindigen in Nieuw-Zeeland. Leuke optie is dan Samoa, Cook of iets dergelijks en van te voren naar Azië. Het is zeker geen wedstrijd, maar we zijn opzoek naar een goede combinatie met bovengenoemde. Dus wat zouden jullie doen? Alleen Nepal, China en vervolgens via Hongkong naar Nieuw-Zeeland+Cook. Nogmaals bedankt en we staan altijd open voor tips!

    Gr

    Boudewijn

  • erik

    In dat geval zou je overland van Nepal via Tibet en door China naar Vietnam kunnen reizen en dan doorvliegen naar Nieuw Zeeland.

    Misschien kun je nog door naar de Angkor wat in Cambodja en dan via Bangkok doorvliegen (altijd goedkope tickets daar).

    Na wat maandjes Azie is het wel lekker om in Nieuw Zeeland te komen. Ik was in Australie tijdens een lange reis en was erg blij eventjes geen aandacht te krijgen op straat. Met een biertje in het park zitten en niemand die je komt vragen hoe je heet, waar je vandaan komt……. was best even rustig!

  • Kollie

    In dezelfde periode vorig jaar heb ik de KKH gedaan en van Pakistan over land naar Ladakh. Ook een optie en super kan ik je vertellen, vooral Pakistan. Indonesië is ook altijd een aanrader en wat denk je van de Philippines? Myanmar? Ligt er ook aan waar je naar op zoek bent, duiken jullie? Natuur, cultuur? Ligt eraan wat je voorkeur heeft. Zelf zou ik vietnam en cambodja overslaan aangezien ik daar 6 jaar geleden al ‘gek’ werd van de toeristen en heb begrepen dat het momenteel helemaal erg is; maar wel super mooie landen by the way. Geniet van het plannen en uitzoeken!