Thailand

  • Leontine

    Hallo allemaal,

    Ik ga eind mei 3 maanden stage lopen in een hotel op KOH SAMUI, Vanaf 22 mei ga ik een paar dagen Bangkok bezoeken, zijn er mensen rond deze datum in Bangkok die mij willen vergezellen of heeft er iemand tips voor me wa tik moet bezoeken etc. En zijn er nog mensendie in die periode naar KOH SAMUI gaan?

    Groetjes Leontine

  • Jenny

    Hoi Leontine,

    Tips voor BKK? Natuurlijk zijn er bepaalde touristische trekpleisters die je zeker gezien moet hebben, zoals bv de Wat Phra Keo en het koninklijk paleis en de naastgelegen Wat Po (met z'n reclinig Buddha en goddelijke massages :-)). Ook een tochtje over de Chao Prah rivier is een aanrader, met name aan het eind van de dag als de zon ondergaat. Mooi uitzicht over de Wat Arun (Temple of Dawn). Dit zou je met een tourtje kunnen doen, maar je kan ook de river express nemen. Noem het maar een busverbinding in bootvorm! Heel erg makkelijk en heel goedkoop.

    Mocht je willen winkelen, dan kan ik de weekend markt aanbevelen. Dit is de grootste markt ter wereld, en groot is-ie! Ook zijn er verschillende night markets, o.a. rondom Khao Sarn road en Patpong. Afdingen is overal toegestaan :-)

    Tja, en wellicht zou je ook hetvolgende kunnen overwegen: in Bangkwang Prison (Bangkok Hilton) zitten verschillende Nederlandse gevangenen vast, allen vanwege drugs delicten. (Machiel Kuijt was recentelijk in de pers omdat hij vrijgelaten is, maar hij was dus niet de enige.) Ik wil hier geen discussie opladen of die gasten daar al dan niet terecht vastzitten, dit kunnen wij als bezoekers van dit prikbord nl niet beoordelen aangezien wij niet alle feiten kennen en geen rechters zijn. Wat ik echter wel kan stellen is dat de omstandigheden erbarmelijk zijn en dat ze echt heel blij zijn met de sporadische bezoekjes van touristen, zeker omdat een aantal van hen geen vrienden of familie in de buurt heeft wonen. Denk er gewoon eens over na. Voor meer info neem je maar contact met me op!

    Groet,

    Jenny

    http://www.outofasia.nl