Korte trip

  • ivo

    Hallo,

    ik ben eind april twee kleine weken vrij en wil nog even op reis. Ik wil alleen op reis en niet al te duur. Ik ontmoet graag mensen.

    Wie heeft er tips?

    Alvast bedankt!

  • Tom

    Wat dacht je van Eypte, Syrie, Libanon, Thailand, Cambodja of Laos? Erg mooi en niet al te duur.

  • Ivo

    Zijn Egypte, Syrie en Libanon landen om goed te backpacken? Ook qua contact met andere reizigers?

    Wat is niet duur? Zat ook al wel aan Thailand te denken, maar is een kleine twee weken niet te kort?

    Ivo

    Tom schreef:

    >

    > Wat dacht je van Eypte, Syrie, Libanon, Thailand, Cambodja of

    > Laos? Erg mooi en niet al te duur.

  • Jenny

    Ik zou niet helemaal naar Azie vliegen gezien de tijd die je hebt… Azie is prachtig, maar het kost je twee maal een nacht om er te komen. Niet ideaal dus… (Al zijn er zat mensen die het wel doen!)

    Om binnen Europa te blijven: overweeg eens om naar Bulgarije te gaan. Er zijn stranden, maar ook een hoop cultuur. Ortodoxe kerken, Byzantijnse gebouwen, Romeinse resten, Turkse invloeden, genoeg variatie. En de reistijden zijn niet al te gek lang!

    Verder is Jordanie een echte aanraden, maar niet echt om te backpacken. Een groepsreis die kant op is veel goedkoper… Of Cappadocie in Turkije.

    De Baltische staten vond ik ook leuk om in rond te reizen. Met name Estland.

    Kijk eens op mijn websites voor tips. Succes!

    Jenny

    http://www.outofasia.nl

    http://www.ikreis.net

  • ivo

    Hoi jenny,

    ik was gisteren al op je site geweest, fantastische site met geweldige reizen!

    Heb je alle reizen in je eentje gedaan?

    ivo

  • erik

    Ik zou naar Cappedocie (Turkije) gaan, zo mooi, zo heerlijk om te wandelen en zo bijzonder. In Goreme kom je altijd andere reizigers tegen, zeker als je in mijn favoriete pension gaat slapen.

    http://www.geocities.com/kosedawn/

  • Tom

    Waarom is Jordanië niet echt om te backpacken? Ben er zelf wezen backpacken, prima tijd gehad daar.

    Volgens mij kun je in ieder land backpacken.

    Tom

  • Ivo

    Inderdaad kan je in ieder land backpacken, maar bedoel meer of je een beetje aanspraak met andere reizigers enzo hebt, daar ik in m'n eentje reis.

  • Jenny

    Even op twee posts tergelijkertijd reageren :-)

    Nee, ik reis niet altijd alleen. Hangt er een beetje vanaf… Alleen reizen is heerlijk, je maakt veel makkelijker contact met mensen om je heen en je kunt gewoon lekker doen wat en wanneer je maar wilt.Al vind ik het ook soms fijn dingen met mensen te delen, natuurlijk. En samenreizen is vaak goedkoper.

    Jordanie is mijn enige groepreis ooit. Hoewel het op sommige momentel vervelend was niet je eigen plan te kunnen trekken, heb ik geen spijt van deze vorm van reizen. Tijdens mijn zwerftochten door de stadjes ben ik op zoek gegaan naar mogelijkheden dingen zelfstandig te doen, maar binnen mijn tijd en budget (ik wil geen privechauffeur) was dit niet te doen. En veel excursies, bv naar de woestijn, hadden een minimaal aantal deelnemers en er waren nauwelijks mensen! Dus…

    Succes!

    Jenny

  • Cindy

    Ik ga in de zomer naar Marokko. Weet niet of je dit trekt, en heb eigenlijk ook geen idee hoe het zit met contacten met andere reizigers, maar t is niet al te duur en heb er inmiddels al veel positieve verhalen over gehoord. Misschien ook een ideetje?