backpacken azie of zuid amerika

  • geralda

    hallo,

    het zijn nog vage plannen maar ben beetje aan het orienteren voor mijn volgende reis. heb dus nogal wat vragen……… ben al paar keer in azie geweest en dat bevalt erg goed. nu heb ik eigenlijk wel zin om eens naar zuid amerika te gaan. de landen die me dan aanspreken zijn peru, bolivia en brazilie. maar is het in zuid amerika net zo makkelijk reizen als azie? in azie weet ik dat het allemaal makkelijk, goedkoop en veilig is. de tickets zijn over algemeen wel duurder als ik het zo zie. kan ik de prijzen van overnachtingen, eten en bus/treinkaartjes een beetje vergelijken met azie? is het net zo makkelijk om een goedkoop guesthouse/hostel te vinden?

  • Jelte

    Hoi Geralda….

    Leuk om te lezen. Ik ben mezelf aan het oriënteren om feb '08 voor 16 weken naar Azië te gaan. Singapore, Malaysia, Thailand, Cambodja, Vietnam en uiteindelijk China! Misschien vind je het leuk om mee te gaan. Morgen heb ik een overleg met mn directeur of ik 3 maanden inbetaald verlof kan krijgen….

    Wie weet. Ik principe wilde ik alleen gaan, ik denk dat met een reispartner dingen toch wel gemakkelijker en leuker zijn, dus bij deze…

    Jelte

  • tanja

    Azie is wel goedkoper dan zuid-amerika. Als je in azie 20 euro per dag uitgeeft kan je voor peru rekenen op 30 en voor Bolivia op 25. Brazilie is denk ik nog wat duurder maar hier heb ik geen ervarin mee.

    Het is wel handig een beetje spaans te leren. Reizen is niet zo simpel als in azie.. maar het is zeker niet lastig. Als je wil kan je ook overal tourtjes voor boeken ter plaatse.. handig als je weinig tijd hebt of toch niet zo zeker bent over het openbaar vervoer.

  • Loes

    Hoi,

    Ik heb 7 maanden in Azië gereisd, en reis nu voor 5 maanden door Zuid-Amerika. Er zijn verschillen, maar beide continenten zijn heel goed te doen. Laat je niet afschrikken voor Zuidamerika als ik zeg dat het daar ietsje duurder is dan in Azie, en dat bussen regelen iets lastiger is omdat het niet altijd vanuit je hotel kan en in Azie vaak wel. In Azie sliep ik vaak voor 2 of 3 euro in een single room, in Argentinie/Chili kost een bed in een dorm gauw 5 euro (maar Boliva en Peru zijn weer wel veel goedkoper!). Bussen zijn in ZA duurder omdat de afstanden groter zijn en ze luxer zijn.

    Beide is gewoon ontzettend de moeite waard. Het ene is het andere niet, maar je wilt tenslotte ook af en toe wat anders! Ik ben heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar Zuid-Amerika te gaan, qua natuur en mensen is het totaal anders dan Azië en het is leuk om de afwisseling te hebben. Tot nu toe heb ik ook nog geen voorkeur, ik wil hier alle landen zien maar ook graag terug naar Azie om daar nog meer te zien. Heb veel tijd nodig om te reizen!

    Veel succes met verder lezen en keuzes maken :)

    groetjes Loes

    reisverhalen Azie: http://loesinazie.punt.nl

    reisverhalen Zuid-Amerika: http://zuidamerika.punt.nl