oost europa

  • karin

    hallo!!

    zit erover te denken om deze keer te gaan backpacken door oosteuropa ipv azie. nu kan ik hierover maar weinig vinden op internet. dusss….

    wie heeft het gedaan en wat zijn je ervaringen? zijn er veel hostels en veel backpackers die je tegen komt? wat zijn dan landen die je me zou aanraden?

    heb je leuke links met tips of leuke reisverhalen, dan zijn die ook welkom

    alvast bedankt,

    karin

  • ellen

    hey!

    ik ben afgelopen zomer in Oost europa wezen backpacken en kom net terug van een backpack vakantie door azie, dus kan het aardig vergelijken voor je :)

    In Oost europa heb ik vrijwel alles met (nacht)treinen gedaan, maar ook het busvervoer is prima alhoewel niet zo luxe als de VIP bussen in thailand maar ok. . In azie, en dan vooral thailand, vietnam etc heb je veel bureautjes die van alles voor je regelen. In oost europa zal je meer zelf moeten doen of er beter naar moeten zoeken. Ik vond Oost europa geweldig. Er zijn ( zeker in de grote steden ) genoeg hostels en ( naar mijn ervaring ) vaker dan in azie dorm rooms, wat ik leuker vind en wat het ook weer makkelijker maakt om andere backpackers te leren kennen en is bovendien goedkoper. In de kleinere dorpje heb je vaak dat je bij mensen thuis kunt slapen in een aparte logeer kamer of soms zelfs een heel apartement …. was voor mij ook weer een hele nieuwe wereld :)

    Roemenie en bulgarije zijn prachtig. verder heb ik gehoord dat Belgrado een geweldige backpacker party stad is. Bovendien…backpackers kom je overal wel tegen :)

  • karin

    hoi ellen

    dankje wel voor je reactie, klinkt wel erg leuk dus oost-europa.

    maar er zijn dus genoeg backpackers ook hier te vinden, tis natuurlijk wel leuk om mensen tegen te komen als je alleen reist.

    hoe lang heb je rondgetrokken en nog meer landen aan gedaan naast bulgarije en roemenie?? en hoe was de bezetting van de hostels? vantevoren ff bellen of was er altijd wel iets vrij..?

    begin pas net met orienteren en over azie en australie is zat info op internet te vinden terwijl oost-europa wat tegenvalt. terwijl het me geweldig lijkt om daar rond te trekkn!!

    groetjes karin