Utrecht-Peking per trein

  • Sjoerd

    Hallo,

    Ik ben van plan deze zomer per trein van Utrecht naar Peking te reizen. Zijn er mensen die (delen van) dit traject al eens gedaan hebben of lijkt het je een spannend idee? Misschien kunnen we eens ervaringen of ideeën uitwisselen!

    Groetjes,

    Sjoerd.

  • Jenny

    Hoi Sjoerd,

    Ik heb afgelopen zomer het traject in omgekeerde volgorde afgelegd, van China naar NL. Voor tips en foto's raad ik je aan eerst even op mijn website te kijken en mocht je nog vragen hebben enzo dan kun je me altijd mailen.

    Neem vooral de tijd in Mongolie! Werkelijk een prachtig land en wanneer je er in de zomer bent heb je de mogelijkheid het Nadaam festival te zien, een kans die je zeker niet moet laten schieten.

    Groet,

    Jenny

    http://www.outofasia.nl

  • Sjoerd

    Hoi Jenny,

    Dank voor je mailtje. Ik heb even vluchtig je website bekeken. Nuttige info die ik zeker kan gebruiken. Succes met werken en reizen.

    Groeten,

    Sjoerd.

  • Michel Gijsman

    Hoi

    ik heb dit idee al enige jaren, ik wil deze zomer weer eens mn rugzak pakken en er op uit gaan maar ik twijfel nog waarheen.

    het plan om met de trein naar Peking te gaan wil ik in 2008 rondom de spelen van peking uitvoeren.

    Misschien wil ik dit eerder gaan doen.

    Aanstaande vrijdag ga ik naar de vakantiebeurs en wil daarna een beslissing nemen.

  • Julie

    Ik heb het traject gedaan in de zomer van 2005. Gevlogen naar Moscow, vanaf daar de trein naar Irkutsk, UlanBaator, Beijing.

    Treintickets en uitnodiging voor visum voor Rusland heb ik geregeld via de Joho Company. Bedenk vooraf hoe lang je ergens wilt verblijven, het schijnt moeilijk te zijn onderweg treinkaartjes te kopen. Wij hebben dit dus vooraf gedaan.

    Hotel voor Moscow geboekt via een Hostelsite, via internet een homestay geregeld in Irkutsk (hotel waren daar erg prijzig), in Listvyanka bij het Baikalmeer ter plekke onderdak geregeld. In UlanBaator stikt het van de guesthouses, iets regelen (ook tourtjes) is niet nodig. Voor Beijing wederom via een hostelsite iets gevonden.

    Het is iets meer regelwerk om het zelf te organiseren, maar veel leuker dan een groepsreis. Dan zit je zeker weten 7 dagen in de trein tussen Nederlanders, anders ontmoet je nog eens leuke mensen.

    Succes!