wie reist er met een klein budget?

  • Eline

    Dag reizigers,

    Ik schrijf een artikel over jonge wereldreizigers zonder rijke ouders. Heeft er iemand een originele manier gevonden om zijn/haar wereldreis te financieren? Hoe houd je de kosten van je reis zo laag mogelijk?

    Iemand die zin heeft om mij hier het een en ander over te vertellen kan mij emailen op onderstaand adres. Ik ben jullie alvast erg dankbaar.

    Groeten,

    Eline

  • arnoud

    hoi,gewoon ff jaartje werken,ken 2 jonge reizigers,die by ons werkten, voor 3 maand azie. beste oplossing,ik werk ook voor myn reizen,succses,zie trouwens geen e-mail adres.,doeg-arnoud.

  • Ingrid

    Gewoon werken en sparen en weinig uitgeven aan kleren, stappen, etc. Ik begrijp dat je ervan uit gaat dan mijn ouders mijn reis hebben betaald, toevallig omdat ze wat meer te besteden hebben. Ze zijn niet gek hoor! Iets te gemakkelijk gedacht.

    En onderweg, goedkoop reizen (lokaal vervoer/bus of in Australie meerijden met andere backpackers/auto kopen en verkopen), goedkoop slapen (hostels), goedkoop eten (zelf koken in Australie bijvoorbeeld). Wellicht werken onderweg. Dan kun je het behoorlijk lang volhouden.

  • michel

    Moet toch effe reageeren

    In de vele reisverhalen die backpackers schrijven op het internet zie je dat die mensen veelal hoogopgeleiden of mensen met een goede baan zijn.

    Hierdoor word er gedacht dat backpacken alleen voor diegene zijn die een goed salaris, opleiding, enz enz hebben.

    maar je kan als “minder bedeelde” (begrijp me niet verkeerd) net zo goed verre reizen maken.

    Misschien niet alles in 1 keer.

    Hierdoor zou je gewoon wat soberder moeten leven, minder uit eten of stappen in ieder geval bezuinigen zoveel mogelijk om toch die beoogde reis te kunnen maken.

    Michel