1 week backpacken in egypte?

  • merel

    dag allemaal,

    wij zijn van plan om een weekje naar egypte te gaan. maar willen gewoon zelf rondreizen en niet met een organisatie of alleen maar een week met ons gat op het strand.

    wie heeft er ervaring?

    is het een beetje te doen met openbaar vervoer om rond te trekken?

    wat zijn de mustdo's in zo'n weekje?

    zijn er nog andere tips en adviezen?

    heeft iemand een prijsinschatting voor zo'n weekje (redelijk on budget).

    wij horen het graag!!

  • Elies

    hoi merel,

    ik heb niet gebackpacked in Egypte omdat het me onhandig leek. We hebben toen een zonvakantie naar Hurghada geboekt en vandaar allemaal excursies gedaan. De excursies terplekke bij egyptisch reisburo geboekt, wat heel goekoop is. Ook zijn de groepen klein, we waren soms zelfs maar met zijn 2en en een gids.

    We waren ongeveer 700 euro kwijt pp voor 10 dagen incl alles. We hebben de volgende excrusies gedaan. 1 duikdag, 1 snorkeldag, 2 dagen Cairo, Quatsafari (niet leuk! vreselijk toeristisch), 1 dag luxor (ik denk dat 2 dagen relaxter is). voor hotel zou ik niet de goedkoopste nemen zoals wij hadden gedaan, maar 1 die goede reviews krijgt.

    Over het backpacken kan ik verder niks zeggen.

    Wat zeker aan te raden is is Luxor. Er zijn hier vele tempels die de moeite waard zijn. En natuurlijk cairo met de pyramides. Het museum van Cairo is echt heel interessant. Ook vond ik de grote bazaar echt superleuk. Duiken is echt een aanrader (maar snorkelen is ook al heel mooi).

    Veel plezier!

    op mijn website staat meer info over de vakantie www.elizabeth-ontheoroad.nl

  • merel

    Hoi Elizabeth,

    bedankt voor je reactie. fijn ook die prijs indicatie. kan ik echt wel wat mee.

    wellicht reageren ook andere nog wat betreft echte backpack ervaringen.

    maar iig bedankt voor zo ver!

    groetjes

    Merel