backpacken in Polen

  • Judith

    Hoi Allemaal,

    ik wil graag naar Polen. Gdansk, Warschau en Krakow en de natuurgebieden. Wie heeft hier ervaring mee? Wat mag ik beslidst niet missen?

    groetsjes,

    Judith

  • Lares

    Hallo Judith,

    Krakow is een prachtige stad die je inderdaad echt niet mag missen.Er heerst ook een heel aangename sfeer. In de omgeving van Krakau zijn de zoutmijn Wielizcka, alhoewel heel toeristisch, en voormalig concentratiekamp Auschwitz zeker een bezoek waard.

    Warschau heeft een bijna volledig gerestaureerd, dus ‘nep’, centrum, maar dat maakt de stad niet minder mooi. In augustus ga ik zowel naar Warschau als naar Gdansk. Wanneer ben jij van plan te gaan?

    Als je van water en watersporten houdt in ongerepte natuur, is Mazurië in het noordoosten een aanrader. Al ben ik er zelf nooit geweest, je hoort er heel veel positiefs over.

    En als je op de terugweg naar Nederland bent, is ook Wroclaw zeker de moeite waard. De aula van de universiteit is heel fraai. Ook hier heerst weer een aangename sfeer (althans, zo ervaarde ik het paar jaar geleden).

  • Sven

    Hallo Judith,

    Ik reageer alleen op jouw advertentie omdat ik me af vraag of je interesse hebt in een reismaatje.

    Ik wil er graag op uit maar ik moet alleen en dat lijkt me saai.

    Misschien dat we samen er op uit kunnen.

    ik wacht wel op reactie dan vertel ik wel wat meer.

    Met vriendelijke groet,

    Sven.